miernik lakier

Do czego służy miernik lakieru?

Jesteś na etapie kupna samochodu i interesują cię auta używane? Musisz więc dokładnie sprawdzić w jakim stanie jest auto zanim zadecydujesz się na zakup. Dlaczego? Wiele sprzedawców chce za wszelką cenę pozbyć się samochodu, a powodem jego sprzedaży nie zawsze jest wymiana na nowszy model. Przed samochodami po wypadkach i stłuczkach uchroni cię właśnie miernik lakieru. Co to za urządzenie?

Wybór samochodu

Zakup sprawnego, używanego, nie bitego auta jest naprawdę trudny. Mogło by się wydawać, że w internecie jest tak wiele ogłoszeń, że na pewno nam się uda coś wybrać. Jednak wybór musi być dokładnie przemyślany, a samochód najlepiej zobaczyć i ocenić na miejscu jego stan. Wówczas możesz być pewien, że dobrze wydajesz swoje pieniądze i samochód będzie przez długi czas właściwie ci służył. Niestety wiele osób sprzedaje samochody powypadkowe wcale o tym nie mówiąc. Wiele z nich jest nawet po poważnych naprawach, malowaniu lakieru, bo w pewnych miejscach znajdowały się wgniecenia czy zadrapania. Reklama jest dźwignią handlu, więc ten, kto chce szybko się pozbyć takiego samochodu oczywiście nie przyzna się do wykonywanych przy nim doróbek. Kiedy więc pojedziesz auto obejrzeć, najlepiej wyposaż się w miernik lakieru – specjalne urządzenie, które zdemaskuje wady auta, nawet jeśli są starannie ukryte.

Jak działa miernik lakieru?

Oczywiście grubość lakieru nie jest taka sama na wszystkich produkowanych samochodach np.: japońskie auta mają lakier cieńszy. Jednak powinien on mieć taką samą grubość powłoki na całej powierzchni, a przynajmniej jej przeważającej części. Parametry te mogą się nieznacznie różnić, ale na pewno urządzenie nie powinno pokazywać drastycznych różnic. Grubszą warstwę będą miały lakiery metaliczne, cieńszą zaś akrylowe.

Samochód, który będziesz sprawdzał powinien być czysty, by brud nie fałszował wyniku. Teraz włącz urządzenie i przyłóż je do dachu, ponieważ jest on najmniej podatny na uszkodzenia. Jednocześnie pojawiają się na nim uszkodzenia bardzo poważne, kiedy samochód ląduje na dachu podczas wypadku. I tak samochód mierzymy cały, drzwi w kilku miejscach, progi, słupki, zderzaki. Ważne, aby drzwi mierzyć przy wszystkich krawędziach. Jeśli skoki grubości lakieru są bardzo duże, samochód był malowany i to być może więcej niż raz. A przecież auta po poważnym wypadku nikt nie chce kupować, bo nie wiadomo jakie kryją się w nim inne wady zatuszowane przez właściciela czy sprzedawcę. Miernik lakieru pozwoli ci więc w szybki sposób ocenić stan samochodu i powie nieco o jego przeszłości.